Obowiązek jazdy na zimówkach w Niemczech

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sesik
    RS
    • 2006
    • 2165

    #76
    Zamieszczone przez shok
    Nie wszystkich kierowców stać na nowe opony.A stare chińczyki są niebezpieczne.I jednak przyznaje racje Adamkowi 12 w tymk temacie. Niech każdy mający 10minut wolnego czasu podjedzie do wulkanizatora i spyta się o używane opony zimowe(letnie tez mogą być)zobaczycie co wam pokaże.Pokaże wam jakieś ciekawe za cene której nie zapłaci przecięty ixiński
    Jak nie stać na utrzymanie auta to się nie jeździ. Zobacz ile jest stłuczek jak tylko jest mokro. Jakie korki są jak śnieg popada i drogi jeszcze nie odśnieżone.

    Obyś się nigdy nie spotkał w zimę z autem które na śniegu miało letnie opony bo właściciela nie stać na zmianę ogumienia.
    Best ET = 13.666
    Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
    PerfectService by DGW

    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
    http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #77
      Ja pierdole. Tak czytam i nie wierzę .......

      Czy ktoś z Was wziął wogóle pod uwagę, że jak ktoś nie ma kasy to może nie powinien się brać za jazdę autem ???

      Teraz jest tak, że ile byś nie miał/zarabiał to ałto (już nie piszę jakie ) musi stać pod blokiem. A że w "cywilizacji" nikt by tego nie dopuścił do jazdy to już nikogo nie obchodzi ....

      Komentarz

      • Pawel11
        Drive
        • 2010
        • 99

        #78
        Zamieszczone przez szkoda
        no ale to akurat nie jest jakaś wydumana pierdoła,
        Może, źle się wyraziłem chodzi mi o to, że wkładają ludziom do głowy że są dwie mieszanki gumy letnia do jazdy powyżej 7 stopni i zimowa poniżej 7. Pomijają zapewne z całą premedytacją opony całoroczne.

        Przecież technologicznie jest możliwa mieszanka gumowa pracująca optymalnie poniżej i powyżej tej "magicznej" temperatury.
        Osobiście widzę to tak optymalny zakres pracy opon letni temp od +7 do + 37 opon zimowych od - 23 do + 7 (nie znam właściwych danych są to tylko przykładowe przedziały)
        Zatem może być mieszanka gumowa, której temperatura optymalna pracy ma zakres -10 do + 20, czyli zakres temperatur z jakimi mamy do czynienia, przez większość dni, w klimacie umiarkowanym.

        Dlatego zawsze w takich dyskusjach powinniśmy uwzględniać trzy typy opon letnie, zimowe i oczywiście całoroczne.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #79
          w ogóle przeżywacie ten ewentualny nakaz jak koń pierwszą podorywkę :lol:

          co tam kogo nie stać, proszę bardzo tutaj są opony, które są zimowe, mają wymaganą przepisami głębokość bieżnika i komplet do octavki kosztuje 40PLN:



          naprawdę ktos mysli, że jakikolwiek nakaz jest w stanie coś zmienić :?: :!: :lol:

          (jakby co to mam 2 savy eskimo w tym rozmiarze z podobnym bieżnikiem, mogę oddać za darmo i życzę szerokiej drogi (a właściwie prostej, zajebiście długiej i pustej) :lol: )
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • firmek
            Rider
            • 2008
            • 477

            #80
            Zamieszczone przez sesik
            Zobacz ile jest stłuczek jak tylko jest mokro. Jakie korki są jak śnieg popada i drogi jeszcze nie odśnieżone.
            Obyś się nigdy nie spotkał w zimę z autem które na śniegu miało letnie opony bo właściciela nie stać na zmianę ogumienia.
            Jak popada snieg korki sa dla tego ze jest slisko i wiekszosc rozsadnych osob to respektuje. Tak jak juz pisalem dla mnie o wiele wiekszym zagrozeniem sa kierowcy ktorzy uwazaja ze na zimowkach mozna po sniegu/blocie posniegowym jezdzic jak po suchym asfalcie. Problem w tym, ze wraz z nakazem jazdy na zimowkach i wszedzie panujacym marketingiem coraz wiecej osob bedzie miala wygorowane mniemanie o wlasciwosciach opon zimowych.

            Co do mieszanki to ta z zimowek moze ma znaczenie przy niskich/ujemnych temperaturach ale na suchej jezdni. Na sniegu/blocie posniegowym najwieksza role odgrywa bieznik.

            Komentarz

            • Skfarek
              RS
              • 2010
              • 4795
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #81
              firmek, rozsądnych? A co powiesz na gości z założonymi zimówkami, w autach z napędem na 4 buty którzy lewym pasem suną majestatycznie 30 km/h bo na poboczu leży śnieg chociaż na drodze go nie ma (w tamtą zimę codziennie mijałem na tej samej trasie kilku takich np. jeden w nowym S60 AWD, drugi w Jeepie Comanderze)? Blokowanie lewego pasa jest rozsądne?
              Z góry piszę, uprzedzając potencjalną ripostę, że nie uważam że na zimówkach powinno się szaleć
              Apropos stłuczek jakby jeździli rozsądnie i rozsądnie podchodzili do kwestii ogumienia, to właśnie stłuczek jak dla mnie nie powinno być!
              Korki biorą się w większości stąd, że dużo ludzi nie potrafi u nas jeździć w warunkach innych niż sucha prosta, ludzie nie mają pojęcia jak samochód zachowuje się w poślizgu ani jak z niego auto wyprowadzić. Nikt u nas tego nie uczy, a jak ktoś chce potrenować na pustym (!) placu to od razu go gonią że wariat.
              Z tego co czytałem w Finlandii jazda na macie poślizgowej jest obowiązkową częścią nauki na prawo jazdy.
              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

              Komentarz

              • shok
                RS
                • 2009
                • 2070
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #82
                Zamieszczone przez sesik
                shok napisał/a:
                Nie wszystkich kierowców stać na nowe opony.A stare chińczyki są niebezpieczne.I jednak przyznaje racje Adamkowi 12 w tymk temacie. Niech każdy mający 10minut wolnego czasu podjedzie do wulkanizatora i spyta się o używane opony zimowe(letnie tez mogą być)zobaczycie co wam pokaże.Pokaże wam jakieś ciekawe za cene której nie zapłaci przecięty ixiński


                Jak nie stać na utrzymanie auta to się nie jeździ. Zobacz ile jest stłuczek jak tylko jest mokro. Jakie korki są jak śnieg popada i drogi jeszcze nie odśnieżone.


                Obyś się nigdy nie spotkał w zimę z autem które na śniegu miało letnie opony bo właściciela nie stać na zmianę ogumienia.
                Idąc dalej:
                Obyś się nigdy nie spotkał w zimę z autem które miało zimowe opony jednak przegląd miał bity na lewo i właśnie pękła tarcza i hamulce się skączyły....
                Wspomniany kadzio za 50 zł pewnie jest sprawny ,że hoho.Najważniejsze będą opony...
                Zanim wprowadzi się przepis trzeba z góry przewidziec efekty a będą właśnie takie

                [ Dodano: Wto 12 Paź, 10 10:54 ]
                Zamieszczone przez szkoda
                co tam kogo nie stać, proszę bardzo tutaj są opony, które są zimowe, mają wymaganą przepisami głębokość bieżnika i komplet do octavki kosztuje 40PLN:



                naprawdę ktos mysli, że jakikolwiek nakaz jest w stanie coś zmienić
                Taki będzie finał całego tego przepisu.Nie chodzi tu o mnie bo ja zawsze zmieniam na zimowe i robiłęm tak 10 lat temu też jedank takie jest społeczenstwo :|

                Komentarz

                • firmek
                  Rider
                  • 2008
                  • 477

                  #83
                  Zamieszczone przez Skfarek
                  A co powiesz na gości z założonymi zimówkami, w autach z napędem na 4 buty którzy lewym pasem suną majestatycznie 30 km/h bo na poboczu leży śnieg chociaż na drodze go nie ma (w tamtą zimę codziennie mijałem na tej samej trasie kilku takich np. jeden w nowym S60 AWD, drugi w Jeepie Comanderze)? Blokowanie lewego pasa jest rozsądne?
                  Blokowanie pasa ma sie ni jak to tego kto jakie ma auto czy opony a jest scisle zwiazane z zachowaniem kultury na drodze i tego tutaj zabraklo. To ze ktos jedzie 30 km/h mi osobiscie nie przeszkadza bo jesli na tyle sie czuje bezpiecznie to niech tak jedzie. Wole spotkac takiego kierowce niz kogos kto uwaza, ze przeciez ma zimowki wiec sliska jezdnia mu nie straszna a do tego testowal na parkingu jak wyprowadzic auto z poslizgu. Jezdnia to nie tor, trzeba jezdzic tak zeby do poslizgu nie doprowadzic a wiara w to ze uda sie auto z poslizgu wyprowadzic to nic innego jak kozaczenie.
                  Jezdze na zimowkach bo tak jest po prostu bezpieczniej i wygodniej. Nie trzeba sie meczyc z ruszaniem tak jak przy letnich no i w naglej sytuacji ta o pare metrow krotsza droga hamowowania moze zrobic ogromna roznice w naglej sytuacji. Z tym, ze zima to zima, jest slisko i zadne opony tego nie zmienia, fizyki jeszcze nikt nie oszukal.

                  [ Dodano: Wto 12 Paź, 10 11:21 ]
                  Taki będzie finał całego tego przepisu.Nie chodzi tu o mnie bo ja zawsze zmieniam na zimowe i robiłęm tak 10 lat temu też jedank takie jest społeczenstwo :|
                  Niestety taka jest smutna prawda. U nas przepisy nie sa od tego by je respektowac tylko po to by cwaniaczyc i szukac sposobow na ich ominiecie. Ktos kto kreci jest kozak a ten co przestrzega przepisow frajer.

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez firmek
                    To ze ktos jedzie 30 km/h mi osobiscie nie przeszkadza bo jesli na tyle sie czuje bezpiecznie to niech tak jedzie. Wole spotkac takiego kierowce niz kogos kto uwaza, ze przeciez ma zimowki wiec sliska jezdnia mu nie straszna a do tego testowal na parkingu jak wyprowadzic auto z poslizgu. Jezdnia to nie tor, trzeba jezdzic tak zeby do poslizgu nie doprowadzic a wiara w to ze uda sie auto z poslizgu wyprowadzic to nic innego jak kozaczenie.
                    Jezdze na zimowkach bo tak jest po prostu bezpieczniej i wygodniej. Nie trzeba sie meczyc z ruszaniem tak jak przy letnich no i w naglej sytuacji ta o pare metrow krotsza droga hamowowania moze zrobic ogromna roznice w naglej sytuacji. Z tym, ze zima to zima, jest slisko i zadne opony tego nie zmienia, fizyki jeszcze nikt nie oszukal.
                    AMEN

                    Komentarz

                    • mrfazi
                      • 2010
                      • 3174
                      • Superb III (3V3)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #85
                      Zamieszczone przez firmek
                      fizyki jeszcze nikt nie oszukal
                      Dziś nad ranem w Nowym Mieście nad Pilicą ktoś próbował i tyle istnień ludzkich przez głupotę już nie ma.

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9943
                        • Ford

                        #86
                        Coś w temacie (wiem wiem, to opinia "brukowca motoryzacyjnego"):


                        Najważniejsze wnioski:

                        "Ostre starty i hamowanie na suchej nawierzchni, jazda poślizgami, ścinanie zakrętów – wszystko to może w błyskawicznym tempie zrujnować bieżnik stosunkowo miękkich, lamelkowanych gum całorocznych. Z prawdziwych opon zimowych nie powinni też rezygnować mieszkańcy terenów górzystych – czasem minimalna różnica w przyczepności może zadecydować o tym, czy uda się samodzielnie pokonać np. ośnieżony podjazd. W przypadku małych aut eksploatowanych głównie w mieście opony całoroczne to świetny wybór.
                        PODSUMOWANIE - Koncerny z branży motoryzacyjnej zanudzają nas kolejnymi, rzekomo coraz bardziej ekologicznymi rozwiązaniami. Łączy je jedno – firmy mogą na nich zarobić miliony. O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża oponiarska straciłaby krocie!

                        Dla środowiska naturalnego i dla naszych kieszeni to, czy do auta kupimy cztery, czy może jednak osiem opon, ma olbrzymie znaczenie. Nasze tegoroczne testy wykazały, że ogumienie całoroczne wymaga pewnych wyrzeczeń, ale w codziennej eksploatacji nie jest gorsze od lansowanych sezonowych opon „zielonych”. Jeśli ktoś zamierza zdecydować się na zakup jednego kompletu opon na cały rok, powinien pamiętać o dwóch rzeczach: po pierwsze, nie nadają się one do ostrej, sportowej jazdy, a po drugie, nie wolno oszczędzać przy ich zakupie."
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Agamek12
                          O oponach całorocznych praktycznie się nie mówi. Nikt ich nie reklamuje, nie ma też kampanii medialnych, które promowałyby ich używanie. Gdyby stały się popularne, branża oponiarska straciłaby krocie!
                          Bzdura jak dla mnie. Jakie krocie? Przecież to na jakich oponach jeździmy nie ma prawie znaczenia. Możemy mieć nawet 4 komplety opon i nimi żonglować przez dobre kilka lat, lub co dwa lata zmieniać opony i w końcowym rozrachunku zużyjemy taką samą ilość opon. IMO koncerny zyskałyby bo nie musiałby wydawać kroci na tworzenie nowych opon.
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #88
                            Zamieszczone przez winni77
                            Bzdura jak dla mnie.
                            Jak dla mnie też totalna bzdura !!!
                            Czy nikt nie wpadł na pomysł że gdyby opony całoroczne były az tak dobre to nie trzeba by ich reklamowac w pismach motoryzacyjnych czy w TV. Wystarczyłby zwykły "łańcuszek" typu jedna pani drugiej pani. Pzreceiż cały czas są ludzie którzy próbują jazdy na oponach całorocznych i gdyby były one tak cudowne i wspaniałe to z pewnościa podzielili by sie oni swoimi spostrzeżeniami w tym zakresie z bratem/siostrą/sąsiadem/kolegą i a ci przezkazali by te rewelacje dalej. Jednak jak widac opony całoroczne nie zyskują w oczach klientów i stąd ich nikła popularność.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • kris75
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 217

                              #89
                              To też, ale przede wszystkim myślę że przyczyną jest brak rzetelnych informacji na ich temat w prasie i na forach - jak widać na darmo można szukać solidnych testów opon całorocznych. Ja mógłbym nawet teraz wziąć ich zakup pod uwagę ale jednak poczekam, nie ma co w tym temacie silić się na nowoczesność będą sprawdzone założę. No i także nie rozumiem jak firmy oponiarskie mają tracić krocie na sprzedaży opon całorocznych - tracić to mogą, ale np. warsztaty zakładające opony.

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                #90
                                Zamieszczone przez kris75
                                jak widać na darmo można szukać solidnych testów opon całorocznych
                                kris75, najlepszym testem takich opon są opinie użytkowników którzy je kupili !!! Czy myslisz, że Skoda jest liderem sprzedaży tylko dlatego że reklamuje sie w prasie i TV ??? Czy też może dlatego że ludzie którzy kupili auta tej marki są z nich zadowoleni i tę radośc przekazuja dalej do swoich znajomych/kolegów/rodziny a ci kupują te auta i znów sa z nich zadowoleni i przekazują dobrą opinię dalej itd.
                                Uwierz mi, że rynek oponiarski tak jak i kazdy inny podlega dokładnie tym samym zasadom.
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • kris75
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 217

                                  #91
                                  No oczywiście piszę także o braku opinii na forach, ale uważam że jednak opony całoroczne mają bardzo słaby PR

                                  Komentarz

                                  • Pawel11
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 99

                                    #92
                                    Zamieszczone przez winni77
                                    Bzdura jak dla mnie.
                                    A dla mnie nie, jeżeli jeździmy powyżej 15kkm to rzeczywiście nie ma znaczenia, ale już przy mniejszych przebiegach to już jest co innego. Należy wziąć pod uwagę "efekt starzenia się gumy"

                                    Zakładając że opony starczają na około 50 kkm i przy przebiegu 15 kkm opony całoroczne starczą nam na 3 lata. 2 komplety starczą zaś na 6 lat. Czyli wchodzimy już w wiek gdzie firmy oponiarskie twierdzą, że opony powinny być wymienione. Im mniej kilometrów robimy tym wynik te jest jeszcze gorszy przy 10 kkm 2 komplety starczyłyby na 10 lat, a przy przebiegach 5kkm tyle rocznie też niektórzy robią na 20 lat.

                                    Zamieszczone przez kris75
                                    opony całoroczne mają bardzo słaby PR
                                    Ciekawe jaki by miały PR gdyby były montowane na pierwszy montaż.
                                    Należy również zwrócić uwagę na cenę opon całorocznych, która jest dość wysoka. W mojej ocenie przede wszystkim na znikomą konkurencję i brak zainteresowania firm tym segmentem.

                                    Komentarz

                                    • tomil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1179

                                      #93
                                      Big, na jakich oponach wyjeżdżasz z salonu? Całorocznych? Jeśli na letnich, to raczej kupujesz zimowe bo na lato opony już masz.

                                      Zamieszczone przez Big
                                      Uwierz mi, że rynek oponiarski tak jak i kazdy inny podlega dokładnie tym samym zasadom.
                                      Tak samo jak wojna masła z margaryną :wink:

                                      Nie jeździłem na oponach całorocznych, nie wiem jak się jeździ. Mam opony zimowe, bo samochód wyjechał z salonu na letnich.

                                      A przepisowi jestem przeciwny- dlaczego ?

                                      Jak określić kiedy należy wymieniać opony- data czy temperatura. A największe problemy z określeniem właściwych warunków dla opon zimowych/letnich będą w okresie przejściowym (październik oraz marzec/kwiecień). Już sobie wyobrażam przy takim zapisie jak Niebiescy skrupulatnie będą wlepiać mandaty za nie manie opon zimowych zamiast zajmować się innymi ważniejszymi sprawami. A nie wyobrażam sobie by ktoś na sztywno ustalił datę wymiany opon bo bywa że w Polsce październik jest do samego końca ciepłym miesiącem. I czy każdy z nas chciałby pomykać w 15-20 stopni na zimówkach.
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #94
                                        przede wszystkim opony całoroczne zabiłyby gumiarzy a nie producentów opon
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          #95
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          przede wszystkim opony całoroczne zabiłyby gumiarzy a nie producentów opon
                                          I jednych i drugich....

                                          Który gumiarz będzie reklamował całoroczne jako lek na całe zło. Poza tym to skąd on ma wiedzieć co jest dobre a co złe?
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9943
                                            • Ford

                                            #96
                                            A tak się głupio zapytam: jeśli ktoś będzie miał ochotę wyruszyć (dajmy na to) w listopadzie lub marcu na południe Włoch lub Francji, ewentualnie Grecja, Turcja, itp. dość ciepłe (nawet podczas naszej zimy) okolice, to powinien założyć zimówki czy opony całoroczne? (pytanie jest oczywiście retoryczne...)
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #97
                                              Agamek12, a po co wymyślasz jakieś łamigłówki :szeroki_usmiech
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9943
                                                • Ford

                                                #98
                                                Eeee, nie... poprostu wymyślam historie ekstremalne potwierdzające mój punkt widzenia... :diabelski_usmiech
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #99
                                                  ale ona niczego nie potwierdza
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • daneczek76
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 3642
                                                    • Toyota

                                                    no proszę jak się temat rozwinął i jak na razie 83% jest za ciekawe czy taka wartość by została gdybyśmy rozmawiali o realnych przepisach mających lada dzień wejść w życie w PL
                                                    3xTAK
                                                    co do opon całorocznych mówię im nie najeździłem się w zimie w USA gdzie śniegu trochę spadło i nie wesoło było a ja fajnie się jeździ to tylko amerykanie wiedza i niech dalej zyją w tej błogiej nieświadomości to dobroci zimówek.

                                                    co do daty powinno się określić sztywno i już ja zawsze zakładam tydzień przed pierwszy listopada i około 20 marca ściągam i raczej nigdy problemów większych nie miałem.
                                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...